Translate

niedziela, 17 listopada 2013

Sałatka z tuńczykiem na zielono.

Chciałam wykorzystać awokado, jakoś inaczej niż zajadać bezpośrednio, bo zauważyłam, że zawsze jedząc ten owoc boli mnie brzuch :D
I natrafiłam na przepis na smakowitą sałatkę.

Awokado to gatunek jagód z jadalnym miąższem. Ten cudowny miąższ – jest źródłem błonnika pokarmowego, witamin, ale przede wszystkim potomnych kwasów, w które tak uboga jest nasza współczesna dieta. W 100 g awokado znajdziemy: około 220 kalorii (sporo jak na owoc), błonnik – około 6 g (zaliczany do wysoko błonnikowych), tłuszcze jednonienasycone – 24 g (kwas oleinowy omega-9), około 2 g białka, i ponad połowę jego składu stanowi woda. W miąższu znajduje się bogactwo witamin: A, z grupy B, C (aż 6mg), PP, H, K i kwas pantotenowy czyli witamina B5, oraz wapń, fosfor i potas i ma niską zawartość cukru.



Dzisiaj na obiad-kolacje przygotowałam sobie super, wyborną sałatkę. Od razu zapodaje przepis.
Składniki na małą miskę:
  • awokado
  • duży ogórek
  • jedno jajko ugotowane na twardo
  • pęczek zielonej cebulki
  • puszka tuńczyka (w wodzie)
  • mały pęczek kolendry
  • łyżka majonezu (ja używam Ligter then Light ;-) niska zawartość kaloryczna )
  • sok z połowy cytrynki
  • sól i pieprz 
Ogórek, jajko i awokado kroimy na dużą  kostkę. Cebulkę i kolendrę drobno siekamy. Wrzucamy wszystkie składniki do duże miski, dodajemy tuńczyka. W małej miseczce mieszamy energicznie majonez ze sokiem z cytryny i powstanie nam sos do sałatki. Wszystko razem delikatnie łączymy, doprawiając w zależności od upodobań, mniejszą lub większą ilością soli i pieprzu.
I gotowa zdrowa i dietetyczna sałatka 'niebo w gębie' :-)

Zachęcam do wypróbowania. Jestem tym smacznym połączeniem zielonych składników, pozytywnie zaskoczona.










Trzymajcie się,
B.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz