Translate

poniedziałek, 11 listopada 2013

Przeszłość biegowa.

Bardzo istotna sprawa. Otóż mój pociąg do biegania wynika z tego, że kiedy byłam nastolatką miałam zaszczyt trenować lekkoatletykę przez całe 6 lat . Zrodziła się więc pasja...
Zaczęło się od wygrania biegu na 1000m w Powiatowych Biegach Przełajowych w 6stej klasie podstawówki, bez żadnych przygotowań. Zaproponowano mi dołączenie do klubu lekkoatletycznego i od tamtej pory trenowałam 5-6 razy w tygodniu i startowałam w zawodach bardzo często. Była to wielka przygoda w moim życiu, pozostało wiele wspaniałych wspomnień i zacięcie do walki :-)
Pochwalę się Wam jakimiś życiówkami (najlepsze czasy) na moich dystansach średnich, ustanowionymi jako Juniorka Młodsza:
800m 2:16,56
1000m 2:58,45
1500m 4:47,69
3000m 10:35,26

Studia rozpoczęłam na kierunku wychowanie fizyczne, miałam kontuzję ścięgien Achillesa, wzięłam dziekankę, wyjechałam za granicę i już nigdy nie powróciłam na studia :D
Zamiłowanie do sportu i biegania pozostało, dla mnie jest to forma relaksu. Teraz po urodzeniu drugiego synka i gojeniu rany po cesarce, powróciłam do sportu z podwójnym zaangażowaniem, ponieważ usiłuję zrzucić kilka kilogramów i pozbyć się tłuszczyku.
Obecnie zaliczyłam też półmaraton 21km 350m z czasem 1h 40min


Dzisiaj po miesiącu bez biegania (ze względu na warunki atmosferyczne i za krótki dzień) udało mi się wyskoczyć na fajny trening, w postaci interwałów. Taka oto dla Was propozycja, którą ja dzisiaj robiłam. 35min biegu po 5,10,15min... itd. biegu wolnego, wykonujemy 1min biegu szybkiego, pokonując swoje słabości.
Na każdym przyspieszeniu nasze serducho zaczyna bić szybciej, a co za tym idzie - mamy efektywniejsze spalanie kalorii i korzystny wpływ na wytrzymałość biegową. Taki trening nie jest jednostajny, a my przy przyspieszeniach musimy pokonywać swoje słabości, dawać z siebie wszystko i naprawdę ruszyć tempo , chociaż nie mamy już siły.
Kilka zdjęć dla Was i zachęcam korzystać z każdego słonecznego, jesiennego dnia, właśnie wychodząc na delikatny jogging.

Miłego biegania, 
Bania.











ew

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz